Până acum câțiva ani, alegerea și cumpărarea unui apartament, ori a unei case, părea cea mai importantă decizie din viața românilor. Din moment ce vorbim de o investiție făcută uneori pe o perioadă de 30 de ani, este de înțeles că un apartament sau o casă, reprezenta într-adevăr încununarea muncii de o viață a unui român sau a uneori a unei familii de români.

Bine, mai este și ideea că un apartament costă cam cât salariul minim cumulat pe o perioadă de 20 sau 30 de ani.

Totuși, odată cu creșterea numărului de angajați în domenii așa-zis bănoase și cu apariția de apartamente ce costă uneori mai puțin decât o mașină, este de înțeles că investiția într-un apartament nu mai este văzută ca o așa mare treabă, ci mai degrabă ca o simplă investiție.

Clasa de mijloc vine cu cerințe peste medie

Dacă până acum ani, compromisul imobiliar era în floare, iată că în ultimii ani, românii nu mai sunt atât de dispuși să facă atât de multe compromisuri. Este vorba de o investiție mare, pe care o vor termina în 15-20 de ani, așadar oamenii nu mai sunt dispuși să se mulțumească chiar cu orice.

Cumpărătorul din clasa de mijloc, caută un apartament renovat, curat, cu facilități precum loc de parcare, spații de joacă, acces la principalele căi de acces. Dacă mai plusăm și cu o sală de sport, sau cu o piscină, cu atât mai bine.

Apartamentul mai este cea mai importantă decizie financiară din viața românilor

Este vorba de un cumpărător care investește. Astfel, în eventualitatea unei vânzări, vrea să-și recupereze cât mai ușor investiția. Este o schimbare majoră de paradigmă, care sperăm să îi facă pe dezvoltatori, dar și pe proprietari mult mai conștienți de valoarea reală a investițiilor și de importanța îmbunătățirilor, care erau adesea trecute cu vederea.

Apartamentul este doar primul pas

Mara, analist imobiliar ne spune:

“La ora actuală, avem persoane care cumpără ceasuri care costă cât un apartament la periferie. Pentru aceștia, un apartament la media pieței nu poate să reprezinte mai mult decât o investiție de valoare mică sau medie.”

Când spunem clasă de mijloc, ne referim la acei români care câștiga un salariu peste medie și care au un venit relativ sigur. Pentru aceștia, grab de a-și găsi un apartament al lor nu este atât de mare și caută să aibă cât mai multe facilități.

“Dezvoltatorii conștientizează că românii nu mai caută doar o cutie de chibrituri în care să stea. Vor mai mult, iar acest mai mult ar trebui vehiculat și oferit. Piața imobiliară este un monopson, iar din fericire, tot mai mulți dezvoltatori înțeleg și explorează acest fapt.”

Ca firmă de dezvoltare imobiliară, aceste schimbări pot numai să ne bucure. Fără falsă modestie, în acest context de schimbare de mentalitate, faptul că am reușit să vindem toate apartamentele construite, poate să fie numai o reatestare a calității WOLF Imobiliare. Ca dezvoltatori, putem numai să încercăm să oferim ceea ce clienții noștri își doresc și să le menținem starea de fericire.

Cumpărătorii fericiți creează o comunitate fericită, ceea ce și pe noi poate numai să ne bucure.